Verkoopondersteuning

Meat Friends ondersteunt haar klanten optimaal bij de verkoop van vleesproducten. Hoe? Door steeds te monitoren wat de consument van producten vindt en wat hij/zij koopt.

Producten van Meat Friends worden regelmatig, in samenwerking met consumentenonderzoeksbureaus, getest (o.a. op smaak, consistentie, beleving) en vergeleken met andere producten. Ook koopt Meat Friends periodiek marktcijfers in om continu te weten welke productgroepen goed lopen en waar nieuwe kansen liggen. Onze uitgebreide verkoop binnen- en buitendienst is daardoor goed op de hoogte en adviseert klanten onder andere over het te voeren assortiment, de inrichting van de toonbank en het bestelbeleid. Met als resultaat: meer omzet voor de klant.

Nieuws

  • Aan zelfvertrouwen van de Nederlandse man geen gebrek als het om barbecueën gaat; bijna twee op de drie vindt zichzelf de beste BBQ-er van de hele familie en geeft gemiddeld een ruime 7 voor zijn eigen BBQ-skills. Ruim de helft duldt dan ook geen hulp achter de barbecue.
  • De zomer is eindelijk in aantocht en in menig achtertuin wordt de barbecue weer tevoorschijn gehaald. Maar waar moet je nou op letten als je vlees of vis gaat braden?
  • ‘Zelf koken en vlees bereiden worden steeds hipper. Mensen gaan zelf aan de slag met marinades en komen naar de winkel voor specifieke vleesdelen, zoals bavette. Dat zegt Marian Lemsom van slagersorganisatie KNS. Zij wijst verder op de populariteit van speciale worsten en andere (slagers) producten met een eigen signatuur.