Missie, Visie en Kernwaarden

Meat Friends ontwikkelt, vervaardigt en levert (voorverpakte) vleesproducten voor retailers en slagers. Meat Friends hecht daarbij veel waarde aan een duurzaam opgezette vleesketen. Ons productieproces is efficiënt en strak georganiseerd. Een constante kwaliteit is bij ons geborgd.

Missie

Meat Friends ontwikkelt, vervaardigt en levert (voorverpakte) vleesproducten voor retailers en slagers. Meat Friends hecht daarbij veel waarde aan een duurzaam opgezette vleesketen. Ons productieproces is efficiënt en strak georganiseerd. Een constante kwaliteit is bij ons geborgd.
Meat Friends onderneemt met haar klanten mee. We staan voor optimale logistieke service en 100% leverbetrouwbaarheid. Onze betrokkenheid maakt dat klanten kiezen - en blijven kiezen - voor ons bedrijf.

Visie

Er zijn verschillende trends op de Nederlandse foodmarkt. Gezondheid, duurzaam produceren en productvariaties worden steeds belangrijker. Maar consumenten hechten ook waarde aan gemak en lage kosten. Feit is dat de consument invloedrijker en veeleisender wordt. Hieraan moeten de klanten van Meat Friends tegemoetkomen. Wat betekent dat Meat Friends hen hierin optimaal faciliteert. Helpt en ‘mee-onderneemt’. Pas dan maakt Meat Friends haar claim waar: ondernemend en betrokken.

Kernwaarden

  • Ondernemende partner: meedenkend, innovatief en flexibel
  • Respect voor mens, dier en omgeving
  • No nonsense-instelling
  • Kwaliteit (in levering en borging)
  • Afspraak is afspraak

 

Nieuws

  • Aan zelfvertrouwen van de Nederlandse man geen gebrek als het om barbecueën gaat; bijna twee op de drie vindt zichzelf de beste BBQ-er van de hele familie en geeft gemiddeld een ruime 7 voor zijn eigen BBQ-skills. Ruim de helft duldt dan ook geen hulp achter de barbecue.
  • De zomer is eindelijk in aantocht en in menig achtertuin wordt de barbecue weer tevoorschijn gehaald. Maar waar moet je nou op letten als je vlees of vis gaat braden?
  • ‘Zelf koken en vlees bereiden worden steeds hipper. Mensen gaan zelf aan de slag met marinades en komen naar de winkel voor specifieke vleesdelen, zoals bavette. Dat zegt Marian Lemsom van slagersorganisatie KNS. Zij wijst verder op de populariteit van speciale worsten en andere (slagers) producten met een eigen signatuur.