Nieuws
Thursday 12 November 2015

Verkoop 'vleesvervangers' daalt

De markt van de zogeheten 'vleesvervangers' heeft het moeilijk. Bij zowel de servicesupermarkten als de hard discount lopen de verkopen terug. Volgens marktonderzoeker IRI zoeken consumenten het liever in alternatieven als vis, peulvruchten, noten of kaas.

In 2012 bedroeg de omzet van de Nederlandse supermarkten nog € 73.6 miljoen en dat is geleidelijk aan gedaald tot € 71.8 miljoen.   

Marktonderzoeker Dagevos (LEI) bevestigt dat er geen groei meer zit in de Nederlandse markt voor 'vleesvervangers'. De producten worden niet meer gezien als aantrekkelijk alternatief voor vlees. Veel mensen hebben geen positieve associatie met de 'vegaflappen'.

Bron: Distrifood

Nieuwsoverzicht

60% mannen vindt zichzelf beste BBQ-er van de familie

Aan zelfvertrouwen van de Nederlandse man geen gebrek als het om barbecueën gaat; bijna twee op de drie vindt zichzelf de beste BBQ-er van de hele familie en geeft gemiddeld een ruime 7 voor zijn eigen BBQ-skills. Ruim de helft duldt dan ook geen hulp achter de barbecue.

Nieuwsoverzicht