Nieuws
Thursday 19 December 2013

Top 10 Food- en ingrediëntentrends 2014

Wat brengt 2014? Innova Market Insights presenteert de trends van komend jaar. Voedselverspilling voorkomen en het vergroten van het consumentenvertrouwen staan bovenaan.
  1. 'Waste not, want not'.
    Hergebruik en valorisatie wordt de norm. Nieuwe en kleinere verpakkingen voor minder verspilling.
  2. 'U kunt ons vertrouwen'.
    Herkomstetikettering voorop de verpakking. Terug naar de oorsprong via (QR) codes.
  3. Eenvoudig genieten.
    Consumenten keren terug naar de basis. Genieten van eenvoudige producten.
  4. 'Kijk uit voor de kleintjes'.
    Grote concerns vallen terug op kleine bedrijven voor innovaties. Authentieke en nieuwe smaken bepalend voor productontwikkeling.
  5. Gezondheid meer holistisch.
    Specifieke ingrediënten leggen het verband tussen lichaam en geest. Ruimte voor spiritualiteit.
  6. Nieuwe superfoods.
    Steeds meer aandacht voor groenten en fruit. Vergeten groenten worden populair in de strijd tegen overgewicht.
  7. Opkomst hybride.
    Bekende merken begeven zich in productcategorieën die voorheen ondenkbaar waren.
  8. Eiwit horizon.
    Eiwit is belangrijk voor gewichtsbeheersing; deze boodschap wordt steeds wijder verspreid. Plantaardige eiwitten bij meer consumenten op het menu.
  9. Nieuwe, stille strategieën.
    Het vet-, suiker- en zoutgehalte van voedingsmiddelen wordt steeds verder verlaagd, zonder het actief te communiceren in de markt.
  10. Alternatieve alternatieven.
    Meer keus in alternatieven voor zuivel dan alleen soja. Noten en granen nieuwe alternatieven voor superfruits en plantaardige eiwitten.
     
    Bron: VMT

Nieuwsoverzicht

Nieuwsoverzicht