Nieuws
Tuesday 20 September 2016

Steeds meer waardering voor Nederlands vlees

Consumenten geven steeds meer voorkeur aan vlees met een goede reputatie op het gebied van het maatschappelijk verantwoord produceren. Volgens onderzoek maakt het de consument niet uit of dit vlees gekocht wordt bij een full service supermarkt, een discounter, of bij een landelijke of een regionale formule. Varkensvlees wordt gezien als het meest veelzijdige stukje vlees.

Uit onderzoek (GfK) onder ruim 2.500 huishoudens blijkt een meerderheid van de ondervraagden vlees een belangrijk onderdeel van hun voeding te vinden.
Het is niet meer voor iedereen een vanzelfsprekendheid om het (bijna) dagelijks op het menu te zetten. Als de consument kiest voor vlees, kiest ze steeds vaker voor kwaliteit. In de ogen van de consument staan biologisch vlees en vlees met een welzijnskeurmerk garant voor kwaliteit. Deze groeien in populariteit en mensen zouden bereid zijn om hier meer voor te betalen.

Een ruime meerderheid (60%) van de consumenten vindt Nederlands vlees van uitstekende kwaliteit. Herkomst speelt al een tijdje een belangrijke rol bij de aankoop van vlees en zal naar verwachting in de toekomst nog relevanter worden. Consumenten willen ook steeds vaker meer betalen voor vlees uit Nederland.

Bron: www.vlees.nl

 

 

 

 

Nieuwsoverzicht

Nieuwsoverzicht