Nieuws
Tuesday 17 September 2013

Steeds meer maatwerk voor de (vlees)consument

Over tien jaar heeft de versmarkt met vooral veel anonieme producten plaats gemaakt voor maatwerk uit (gesloten) productieketens, met meer exclusievere producten.

Dat zeggen onderzoekers Melanie Murk-Severein en Jan-Willem Grievink van EFMI Business School in een onderzoek voor LTO Nederland.

De veranderende markt stelt nieuwe eisen aan het ondernemerschap in de agrofoodsector, zegt Grievink. Dat vergt meer betrokkenheid bij het product en bij wensen van de klant. Volgens Griefink moeten boeren zelf met ideëen bij hun afnemers komen. LTO ziet supermarkten als dé etalage voor Nederlandse boeren. 'Onze verantwoordelijkheid gaat verder dan het boerenerf. We moeten meedenken in consumententrends en wensen en mee-investeren voor de afzet in eigen land maar ook voor de export, die bijna driekwart van de productie betreft.

Bron: http://www.vlees.nl/

Nieuwsoverzicht

60% mannen vindt zichzelf beste BBQ-er van de familie

Aan zelfvertrouwen van de Nederlandse man geen gebrek als het om barbecueën gaat; bijna twee op de drie vindt zichzelf de beste BBQ-er van de hele familie en geeft gemiddeld een ruime 7 voor zijn eigen BBQ-skills. Ruim de helft duldt dan ook geen hulp achter de barbecue.

Nieuwsoverzicht