Nieuws
Tuesday 11 April 2017

Pasen gaat steeds meer lijken op Kerst

De Nederlandse supermarkten stellen dat het diner steeds belangrijker wordt met de Paasdagen.

Zo verwacht het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) dit jaar in de Nederlandse supermarkten een recordomzet van € 800 miljoen in de week voorafgaand aan Pasen. Dat is fors hoger dan vorig jaar toen de paasomzet rond de € 780 miljoen lag.

De maaltijden tijdens Pasen zijn inmiddels vergelijkbaar met die van de kerstdagen. Men beperkt zich niet tot het traditionele paasontbijt of de brunch. Ook tijdens het diner pakt men steeds meer uit en wordt het gourmetten steeds populairder.

De paasomzet is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden voor de supermarkt- en foodservice branche en er worden steeds meer luxe producten onder eigen merk verkocht. In steeds meer gemeenten openen supermarkten ook tijdens de paasdagen hun deuren.

 

Bron: www.vlees.nl

Nieuwsoverzicht

60% mannen vindt zichzelf beste BBQ-er van de familie

Aan zelfvertrouwen van de Nederlandse man geen gebrek als het om barbecueën gaat; bijna twee op de drie vindt zichzelf de beste BBQ-er van de hele familie en geeft gemiddeld een ruime 7 voor zijn eigen BBQ-skills. Ruim de helft duldt dan ook geen hulp achter de barbecue.

Nieuwsoverzicht