Nieuws
dinsdag 4 maart 2014

Diervriendelijk vlees steeds meer in trek

Nederlanders kopen steeds vaker diervriendelijk vlees. Door alle aandacht voor onder meer de plofkip en hormoonschandalen kiezen we bewuster wat we in de braadpan leggen. Dat blijkt uit cijfers van Symphony IRI op basis van supermarktverkoop.

Door middel van sterren wordt aangeduid hoe diervriendelijk het vlees in de supermarkt is. Hoe meer sterren, hoe beter het dier het tijdens zijn leven gehad heeft.

Van 'gewoon' vlees werd vorig jaar 6 procent meer verkocht. De verkoop van het meest diervriendelijke vlees dat drie sterren heeft steeg met 10 procent, en die van vlees met twee sterren zelfs met 21 procent.   De trend dat mensen steeds vaker duurzaam vlees kopen, heeft onder meer te maken met alle aandacht voor onder meer het paardenvlees dat als rundvlees verkocht werd. Boeren met een boerderijwinkel herkennen deze trend; zij krijgen steeds meer klanten. Overigens wordt vlees zonder keurmerk of sterren nog altijd het meest verkocht.    

Bron: RTL Nieuws

Nieuwsoverzicht

Nieuwsoverzicht