Nieuws
Tuesday 11 November 2014

Consument positief over diervriendelijkheid

Driekwart van de Nederlanders vindt dat de diervriendelijkheid van het voedsel in Nederland goed is of zelfs is verbeterd ten opzichte van tien jaar geleden. Dat blijkt uit de Foodmonitor van Food for Food en onderzoeksbureau Trendbox.

De consument is tevreden met het aanbod en heeft geen aanleiding om hiervoor zijn voedselkeuze aan te passen. 'Deze houding maakt het moeilijk om bijvoorbeeld de transitie van 0- naar 1-, 2- of zelfs 3-sterrenvlees terug te verdienen', stelt Trendbox.

Beter Leven
 
Opvallend noemen de onderzoekers het, dat ondanks alle campagnes van Wakker Dier de consument juist een positief beeld heeft van de diervriendelijkheid in de dierhouderij die de basis vormt voor Nederlands vlees.
 

Bron: Nieuwe Oogst

 

 

 

 

Nieuwsoverzicht

60% mannen vindt zichzelf beste BBQ-er van de familie

Aan zelfvertrouwen van de Nederlandse man geen gebrek als het om barbecueën gaat; bijna twee op de drie vindt zichzelf de beste BBQ-er van de hele familie en geeft gemiddeld een ruime 7 voor zijn eigen BBQ-skills. Ruim de helft duldt dan ook geen hulp achter de barbecue.

Nieuwsoverzicht